Isnin, 23 September 2024

Hello Sabah!

Salam semua,

Almost 2 bulan dah balik dari Sabah, now baru ada masa nak post kenangan dalam blog ni.
Actually, ini adalah first time I pergi Sabah selama 41 tahun hidup ni. Maka, lengkaplah jejak semua 14 negeri dalam Malaysia selepas balik dari Sabah.


Sebelum nak pegi Sabah haritu, debar juga menunggu sebab tarikh MSSD tak keluar lagi. Doa banyak-banyak tak kena tarikh sama dengan game I, tapi tu lah, kita merancang, Allah juga yang menentukan. Keluar list acara MSSD memang timing sama dengan acara di Sabah.

Tak dapat lah tengok acara anak-anak this year dan terpaksa tinggalkan je The Imans dalam jagaan bapaknya. 

Team bola tampar dari zaman bujang sampai dah beranak-pinak. This year, sorang tak dapat join sebab ada hal keluarga. Gambar atas tu tahun 2008, kami ke UNIMAS, Sarawak. Gambar bawah, ke UMS, Sabah.

Team bola tampar wanita 2024. Sorang lagi datang kemudian sebab ada urusan kerja.

Kak mas yang tak pergi tapi datang hantar kami kat airport. Lepas tu dia sedih, nangis, dan kami semua pun ikut nangis juga. Haha.

Trip kali ini, tambang pergi dan homestay kami keluar duit sendiri due to keadaan kewangan company yang tak memberangsangkan.

Perjalanan ke Sabah ambil masa 2jam 45 minit so kenalah order food dalam flight untuk hilangkan kebosanan.

Hello Sabah! Dalam 2 jam setangah, kami pun sampai.


Sampai je Sabah, settle kan check in homestay, kemudian bergegas ke UMS untuk test court.

Masjid cantik dalam perjalanan ke UMS.

View from our homestay. Ambil homestay yang ada 8 katil, ada dapur dan washing machine.

Hello Sabah. Ain was here! Haha.

Kami! Tak ramai, tapi ada la membawa nama company. Ke Sabah ni untuk sukan kakitangan Unviersiti atau dikenali sebagai SUKUM. 

Since, ke Sabah guna bajet sendiri, selagi boleh jimat, kami jimat. Roti pun hangkut dari Nilai. Captain kami jadi Driver dan Chef sepanjang kami di sana.




Malam pertama di Sabah, bos besar belanja seafood. Alhamdulillah, save duit makan satu malam.


Senja di Sabah yang awal. Pukul 6 dah mula gelap. Waktu solat pun awal juga. Balik dari Sabah, terbawa-bawa lak nak solat cepat.

Selesai Day 1 di Sabah dan esoknya kami mula berjuang di medan bola tampar dengan kenangan termanis sepanjang I berkecimpung di arena bola tampar.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan