Khamis, 2 Ogos 2018

Mudahnya pi KL dari Penang!

Salam dan hai orang Penang!
Hangpa sihat ka?
Semoga semuanya sihat walafiat dan sentiasa aktif travel ke sini sana.
Ramai antara hangpa selalu turun KL tak?
Pi KL atas sebab ada kerja kat KL, atau saje nak jalan-jalan?
Paling best dah tentulah pi KL sebab berjalan, then food hunting. Kan kan kan?

Selalu hangpa pi KL macam mana?
Driving ke naik bas? If driving, for sure penat, kalau naik bas pula tak berapa best sebab tak dapat nak pulun bawa barang banyak.
Haha.
Rasanya mostly mesti pilih naik kapal terbang?
Almaklumlah sekarang ni kos naik flight lagi murah dari bawak kereta kan, kenapa nak cari penat dan susah bila ada yang mudah.

So that’s why la I nak share macam mana hangpa boleh plan travel dengan kos yang serendah mungkin. Selain tu untuk orang KeyeL (KL) juga boleh gak guna pakai benda yang I nak suggest kepada semua ni.

Now semuanya dah dihujung jari. Nak ke Penang ke KL, hanya perlu google atau download apps Traveloka. Tahu dak Traveloka tu apa? Kalau tak tahu jangan malas sila google =p

Best gak Apps Traveloka ni, sebab through apps/google, hangpa boleh:

i. book flight ticket untuk mana-mana airline yang ada untuk terbang dari Pulau Pinang ke Kuala Lumpur.
ii. bandingkan harga untuk setiap airline, setiap hari yang ada,
iii. dan dari situ I jamin yang hangpa boleh cari flight yang terpaling murah.

Cara nak search senang je.

1. Firstly, sila pilih destinasi dari mana nak ke mana.




2. Then, pilih bulan nak travel then klik search. Nanti akan keluar tarikh2 berserta harga dalam kotak macam dalam gambar ni. Harga tu adalah harga tiket termurah tau.




3. Pilih tarikh dan klik. Ia akan paparkan list yang lebih dari satu flight yang boleh dipilih. Silalah pilih flight dari yang paling murah kepada yang paling mahal ikut bajet hangpa.




Mudah kan?
Zaman sekarang ni kita nak mudah aje semua, jangan susah-susahkan diri.
Haha.

Selain tu kalau hangpa register dengan apps ni hangpa akan dapat info dan news tentang discount on Penang to Kuala Lumpur flights. Dengan kata lain mudah untuk frequent flyer yang selalu ulang alik dari Penang ke KL.
So, guys, please start use the apps and u guys wont regret it.

Kepada yang takde saudara mara or kawan kat KL pula, toksah pening nak cari tempat stay. Kan hotel ada! No worries, kalau tak tahu mana nak cari sebab through Traveloka hangpa boleh cari hotel yang sesuai dengan bajet.

Let say nak duk area tengah town atau di pinggir town ke, atau sebut je nama tempat, korang click kat hotel, tulis tempat yang korang nak pergi tu dan date yang korang nak pergi, then search. Lepas tu akan keluar list yang banyak, siap ada bilik jenis apa yang available dan harga kat belah kanan. So silalah pilih hotel idaman hati yang sesuai dengan bajet sendiri.



I selalu bab hotel ni akan check review dulu untuk tahu experience orang lain kat hotel tu. Please do some research, supaya hangpa enjoy your stay nanti. Klik satu persatu hotel yang ada, then akan keluar review beserta rating dan boleh lah dipertimbangkan.

Mudah easy breezey one two there kan nak pergi bercuti? Semuanya dihujung jari apabila ada Traveloka yang sedia bantu kita. Don’t worry sebab Traveloka ni selamat so tak payah takut kena tipu sebab dah terbukti. Web dia memang secured dan ada helpline yang sedia membantu 24 jam sehari. Settle je payment, dah boleh ready dah  berkemas dan moh kita travel.

Mudah kan orang Penang nak pi Kuala Lumpur?
Janji kita tahu mana nak cari info di web atau apps yang sesuai seperti kat Traveloka ni. Dah lah user friendly lak tu, so tak rugi kalau korang search info kat sini.

Selamat mencuba dan selamat travel ke Kuala Lumpur!

Wassalam. 



4 ulasan:

  1. mmg mudah dgn traveloka...tp utk flight tk pernh lg booking..slalu booking utk hotel je thru traveloka tp husband pernh booking flight thru traveloka utk MIL...lps tu dpt rebate lg

    BalasPadam
  2. waahhhhh....sgt terbaekkk ni...tq info sis!

    BalasPadam
  3. Usually, I never comment on blogs but your article is so convincing that I never stop myself to say something about it. You’re doing a great job Man. Best article I have ever read

    Keep it up! http://halloweendayusa2018.com/

    BalasPadam
  4. skrg ni semua nya mudah kan..

    BalasPadam