Rabu, 25 Oktober 2023

Kejohanan Bola Tampar

Salam semua,

Last week I and team join Kejohanan Bola Tampar Wanita Terbuka (Amatur) di Senawang. Since kami ada misi nak grab peluang ke Sabah next year, so this year dah kena start aktif dan kumpul dana.

As permulaan, moh  la kita start warm up dan join tournament untuk polish skill yang dah berkarat (read: lama tak aktif bola tampar). Dah plan halatuju team kami, mana nak cari dana, apa nak kena buat semua, so doakanlah kami berjaya ya.  

Seminggu ja kami ada untuk training. Siap berebut dengan student court untuk training. Siapa cepat, dia dapat ya dikkkkk! =p

Dah lama tak digging bola, siap lebam bagai semua lengan. Ada teammate yang siap demam urat. Badan terkejut kot lama nau rehat.

Team student pun join tournament yang sama, so memang banyak training dengan diorang je lah. Acik-acik vs Adik-adik. Memang beza banyak stamina kami dengan depa. Depa lajuuu, kami kenderaan berat.

Kebetulan ada cafe baru buka dekat dengan tempat training, memang kena paw ajelah dengan kekanak bila habis training. Semangat semua nak ikut Mami training sebab lepas training boleh order air dan waffle.

Maka, tibalah hari pertandingan. Dah tua-tua ni kurang debar dah macam muda-muda dulu. Dulu, siap tak boleh tidur ya mikirkan game. Siap ada rama-rama terbang dalam perut.

My team, gabungan staf lama dan baru. Terima kasih semua free kan diri untuk turun training dan join game. Bila dah berkeluarga ni, faham-faham jelah. Banyak komitmen. Nak ambil anak sekolah lah, nak balik masak lah, so nak cari orang untuk join game ni payah.


Bergambor lepas habis game. Di peringkat kumpulan kami menang satu je dari 4 game, so kalah di peringkat kumpulan.

Menang kalah tu belakang kira, yang penting nak dapatkan teamwork dan mood game tu semula. Almaklumlah dah lama tinggal.

Bergambor dengan adik-adik terus acik-acik auto feeling muda. Haha. Thank you korang sebab bagi kami join training. Diorang kalah di peringkat suku akhir.
 

1 ulasan:

  1. Wow..akak pun sama la..lama dah x main bola tampar ni..dulu hebat kemain..hahaha..layan bowling je la skrg..

    BalasPadam