Selasa, 22 September 2020

Farewell Boss!

Salam semua,

Dari kecil rasanya, kerja Setiausaha ni memang takda dalam kamus hidup. Bila cikgu tanya cita-cita masa sekolah rendah dulu, rasanya yang ada dalam fikiran, doktor, cikgu, pramugari. Itu ajalah. Tapi Allah dah tulis kerja Setiausaha punca rezeki I, maka kita galas segala amanah dan tanggungjawab yang Allah dan rencana.

Sepanjang bekerja sebagai Setiausaha, I dah jaga 5 bos. Masing-masing dengan style dan ragam tapi tetap bos yang baik pada I. Banyak benda yang dipelajari. Ada yang bos muka garang hati baik, ada yang bos memang baik, ada yang pendiam, ada yang happy go lucky!

Bos yang kelima ni ada ceritanya. Tak sangka pula jadi bos kita. Haha! Dulu masa di Fakulti, ada satu kisah bab kerja, I macam geram juga dengan Dr. ni. Ada jugalah termarah since masa tu dia Pensyarah biasa. Sekali, ambik kau, kena jadi bos kau pula =p

Bos yang ini yang paling lama I pernah jaga. Almost tujuh tahun. Memang sesuai sangat dia yang jadi Pegawai Peraku I bagi kenaikan pangkat. Thank you Bos!

Banyak benda yang I belajar dari Bos yang ini. Sikap merendah dirinya, zuhudnya. Yang paling penting bos I dan isteri dia  ni I rasa sangat penyabar orangnya. Dia ada anak 9 orang, tiada maid, di sebalik jadual tugasnya yang busy, dia dan wife dia aje yang menguruskan rumah tangga berdua. Salute betul!

Lagi satu, Bos I dan isterinya ni dua-dua Ustaz dan Ustazah. Sedikit sebanyak, their life, their attitude inspiring me  untuk ubah diri menjadi lebih  baik lagi. Now, dia dah takda kat sini, moga mana sifat yang baik-baik yang merubah hidup I, harapnya kekal, Insha Allah. Kita ni memang nak berubah, tapi tu lah, istiqomah tu payah.

Bos I dapat offer di tempat yang lebih baik lagi so kenalah ikut arahan menteri. Maka, kita raikanlah dia dan dua orang staf lagi yang akan meninggalkan jabatan kami.

Majlis meraikan staf yang akan bertukar jabatan/organisasi kami buat di GH Corner Bandar Estek. Cantik kedai ni. ID ala-ala ID di tempat kerja I.


Datang kat sini baru tahu cawangannya ada di serata negara ok. Kalau tak datang, memang kami tak tahu pun. Tahniah GH Corner. Since rehat tengahari sekejap, office pun tak boleh tutup lama  nanti orang bising, kami order food sesiap.




Sebelum makan, kita minta yang bertukar bagi ucapan, then kita bagi cenderamata kenangan. Bos I tak bagi panggil majlis perpisahan sebab katanya, bukan tak jumpa lagi dah =p So, kita tukar ke majlis meraikan staf bertukar jabatan dan organisasi.




"Chance made us colleagues, hearts made us friends"
All the best & farewell kawan-kawan semua!
Insha Allah, panjang umur, murah rezeki, moga kita dapat bekerjasama lagi =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan