Rabu, 22 Mei 2019

12 Mei 2019, kisah hari lahir


Alhamdulillah, Allah pinjamkan lagi umur untuk hidup di duniaNya.
Semoga segala yang dipinjamkan akan digunakan dengan sebaik-baiknya dan beroleh pahala, Insha Allah.

This year, menjelang 12 Mei, masa dihabiskan dengan menjaga ibu dan abah. Masak sahur dan berbuka untuk mereka, ingatkan ibu minum air sebab masih dalam pantauan denggi, basuh baju mereka, sapu rumah, basuh pinggan mangkuk, buat semua yang dah tak dapat dibuat since kahwin.

Pagi sahur 11 Mei tu pun, bila abah kata, esok hari lahir kau kak!
Baru teringat, ohhh!
Gelak ajelah tapi dalam masa yang sama i'm happy sebab abah masih ingat tarikh lahir i.


Pagi 12 Mei, suami dan anak-anak yang tiba di Melaka malam tadi bagi ucapan hari lahir. Tiba turn Reezqy, lepas dah wish I tanya, takda hadiah dan kek ke?

Dia jawab ada.
Dedi beli hadiah dengan kek kat rumah Nilai sebab nak surprisekan Mami.
Lepas tu dia cakap eh! sambil tutup mulut dan pandang muka Bapaknya yang dah tukar hijau. 🤣

Jujur sungguhlah Reezqy oi. Tak boleh simpan rahsia. Penat Dedi komplot, Mami test sikit je dah tak tentu arah bocor rahsia.

Maka, balik Nilai petang tu, terpaksalah berlakon macam takda apa-apa bila masuk rumah 😎

Dah lah kena tunggu dalam kereta lama sebab nak tunggu diorang set up, lepas tu puasa pula, hanya boleh tiup lilin je lah dan malam tu baru makan kek.

Terima kasih suami dan anak-anak atas usaha nak bagi Mami happy =)
Kek pun sedap sangat.

On the way nak balik Nilai juga, terima satu panggilan. Tanya berada di mana sebab nak hantar barang. Bila jawab, yang I takde order apa-apa dan biasa guna alamat office aje, terus pemanggil jujur kata ada surprise delivery!

Maaf lah tiada gambar penerima sebab orangnya berada di luar kawasan. Next time, check dulu penerima ada di mana ye kalau nak bagi kejutan =p

Terima kasih Geng kurus bagi jambangan kurma dan kek red velvet yang sedap sangat. Semoga Allah murahkan rezeki kamu semua dan kita akan bersahabat sampai ke syurga, aminnnn.

Time berbuka di Mantin dengan makcik saudara dan adik beradik juga, sekali lagi potong kek. Kali ni share dengan Daniyal sebab kami lahir bulai Mei.

Macam-macam nikmat dan rezeki yang Allah beri time hari jadi.

Hari lahir adalah hadiah terhebat dari Dia kepada hambaNya. Sebuah hadiah untuk meneruskan kehidupan. Hargai, nikmati dan syukuri pemberianNya ❤️
Alhamdulillah, Syukran Ya Allah.

1 ulasan: