Isnin, 29 April 2019

Happy birthday anak!

Salam semua,

Bulan April sudah sampai ke penghujungnya bermakna, habislah stress I nak menjawab soalan Iman Reezqy:

Ni bulan apa? 
Berapa hari bulan? 
Dah birthday Abang?

Ya Tuhan, dari bulan Januari ok, soalan ini menghantui kami.

Kadang tu jawab je bulan Januari tak gerak-gerak. Pandai pula jawab, eh lambat la bulan ni, abang tak sabar nak birthday Abang!

Haha.

Disebabkan  blog ini memang didedikasikan untuk anak-anak dan bapaknya, so, marilah kita mencoretkan kisah hari lahir mereka.

Selamat hari jadi yang ke lapan tahun kakak pada 27 April yang lepas. Ketahuilah kakak, menjadi Sulung, memang besar tanggungjawabnya. Tabah lah ye kakak menghadapi segalanya.

Kesian kakak,  selalu kena marah. Adik salah pun, kakak kena juga. Adik tu kecik lagi, masih belum faham do & don'ts kakak. Layankan ajelah ye. Dah besar nanti, adik jugalah yang akan jadi best friend kakak, so berbaik-baiklah dari sekarang supaya senang nak berkongsi rahsia dari Mami nanti. Haha.

Mami Dedi sentiasa doakan kakak supaya dipermudahkan segala urusan kakak di dunia dan akhirat. Ingat pesan Mami Dedi, kalau kami takda, kakak kena jaga adik-adik semua tau =,) Kakak harapan Mami dan Dedi untuk menjaga dan melindungi adik-adik semua.

Harini pula,29 April, birthday anak bujang seorang ni. Tengoklah kelakunya!

Pagi tadi  nak pergi sekolah pun dia boleh kata kerja sekolah dia tak siap. Tak payah pergi sekolah boleh tak?

Hoi, memang mendapatlah Mak Kau Hijau di pagi nan hening. Pagi tu juga menangis-nangis siapkan kerja sekolah. Best betul 'hadiah' harijadi Abang yang ke enam tahun ni ye bang! Siap Kakak dan Dedi pun tolong siapkan kerja sekolahnya.

Selamat hari jadi abang, anak bujang Mami Dedi nan sorang. Memang sorang aje pun lah bang sebab Apak kau dah tak nak menambah. Mami pun tak boleh nak buat apa dah =p Semoga urusan abang pun dipermudahkan di dunia dan akhirat, aminnnn.

Walaupun perangai kau macam-macam, Mami tahu kau sayang adik dengan kakak. Buktinya setiap kali Mami marah diorang, kau akan jadi penyelamat, pujuk adik dan kakak. Sweet aje.

Pagi tadi pun, dah Mami bebel-bebel dalam kereta, time nak turun dan salam cium, dengan suara husky nya dia cakap, I love you Mami.

Ya Allah, melting bang oi. Nak marah lama-lama pun tak sampai hati tau!

Semoga Allah swt sentiasa merahmati anak-anak Mami dan Dedi, Insha Allah, aaaaminnnn.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan