Isnin, 15 April 2019

Hari mencintai tempat kerja


Program office ni. Since ramai yang request dah lama takde Family Day, maka urusetia realisasikan lah. Terus tercipta program ini.

Penantian dua belas tahun katanya. Yang orang nanti family day, tapi yang ini I rasa lebih kepada Hari Sukan je ni. Apapun, tahniah Urusetia. I enjoy je. Orang lain tak tahulah.

Nak organize program ni bukan mudah. Yang pernah mengurus aje tahu rasanya.

Pada I senang je.
Nak orang support program kita, kita support program dia. Tu je.
Ayat tu juga I selalu cakap kat bos bila dia tanya, perlu pergi ke?
Tu ajelah aku bubuh setepek.
Haha.

Program dimulakan dengan registration. With my GCB. Dua orang takde sebab sibuk dengan tuntutan kerja.

Uniknya program ni, semua staf masak sendiri. Ala-ala kenduri gitu. Tumbangkan seekor lembu hasil sumbangan Aqiqah staf yang berminat.

Sesekali macam ni memang seronok. Selalu skema aje semua dengan tuntutan tugas, hari ni moh kita turun ke dapur. Terus kita ikut dress code orang dapur.

Since taknak join sukaneka, I pakai baju kurung kedah dan kain batik je. Senang nak buat kerja. Lagipun I ada masuk Gubahan sirih junjung, so, kena jugalah dengan tema.
Selain sukaneka, pelbagai pertandingan lain juga diadakan. Gubahan buah tembikai, gubahan bunga, anyaman ketupat dan gubahan sirih junjung yang I masuk tu.

Urusetia bersama Pengurusan Universiti meneliti hasil gubahan I dan partner. Since kena berpasangan, nasib I baik sebab Hajar ajak I jadi partner dia. Kalau tak memang penyertaan dah penuh dah.

Lauk haritu simple je. Gulai kawah daging dengan batang pisang, sayur campur, sambal belacan, ikan kering, air sirap. Yang paling best, takde meja VIP. Kena la para VIP beratur juga =p


Mak pengantin bersama team rewang busy di dapur.

Sambil masak, lari kejap ke meja gubahan sirih junjung. Tu juri tu tengah tengok I dan partner deco sirih junjung.

Amboi kan main riang Hajar. Yang baju putih tu cakap, kalau saya, saya pilih yang ini. Sirih junjung nya lengkap, ada kapur, pinang, gambir dan tembakau. Baru betul sirih junjungnya.



Yang join sukaneka memang meriah aje nampak semua. Alhamdulillah, walau tak semua yang join, tapi program meriah. Terima kasih hargai usaha dan penat lelah Urusetia dengan beri kerjasama turut serta.


Time program ni juga ramai yang tegur dan tanya I kenapa gemuk? Adoi la hai. Kisah betul dengan berat badan I diorang ni. Tu suka perhati  I lah tu. Sibuk ambil tahu kita gemuk. Suka kan sebenarnya kita gemuk?
Kan kan kan? ;)

Dulu kurus orang tanya, kau tak bahagia ke? Ni terlebih bahagia lah ni, tu yang gemuk.

Haha.

Alhamdulillah, diberi peluang merasa gemuk dan kurus. I enjoy aje dedua.

Hai husband! Dia join team sukaneka.

Yey, kita menang Hajar. Alhamdulillah, sirih junjung gubahan kami dapat menambat hari juri. 

Team pelaksana yang memeriahkan program dan menjadi juara keseluruhan. Tahniah semua =)

And last but not least,

Our simple and humble sirih junjung yang siap dalam masa 45 minit =)

1 ulasan: