Selasa, 24 November 2020

Office reshuffle, hello again JC!

Salam semua, 

Seminggu dah di tempat baru. Masih dalam adjustment phase here and there lagi. Rasa nak cepat hadam aje semua so boleh bekerja dengan tenang tapi tulah, semua benda perlu ambil masa. Laju-laju pun nak pergi mana kan haha. 

Selaras dengan kenaikan pangkat haritu, memang dah tahu akan bertukar jabatan. Cumanya, bila tempat bertukar tu bukan as i expected, rasa frust sikit lah. Sikit je. Suka atau tak, tukar tetap kena tukar. 

Azreen siap cakap, you  asyik gitu je lah. Kena tukar ke PPS dulu pun you kata gitu, tapi I tengok ok aje you.

Alah, normal lah ada rasa gitu. Benda yang kita nak tak dapat kan. Cuma  lepas tu kenalah move on. Tetap kena teruskan kerja dan hadap semua. Percaya pada perancangan Dia je lah. Kalau tak boleh, takkan Dia bagi dan letak kat situ. Allah knows best. =)

14 tahun  bekerja, now pindah balik ke Jabatan  yang pertama. Nervous, seram, bercampur-baur rasa nak ke jabatan baharu. 


Dua-dua kena bertukar jabatan kali ini. Different department tapi dalam satu bangunan. Orang kata seronok bertugas satu bangunan. 

Bagi kami, ada seronok, ada cabarannya juga dalam keadaan PKPB ni. Apapun, kita hadap ajelah semua. Insha Allah, semuanya kan baik-baik saja.

Azreen kan main seronok nak bertukar. Iyalah, dah 8 tahun menunggu. Siap ajak pi shopping baju baru dan nak belikan I sekali baju tapi I yang takdo hati nak berbaju baru. 

16 November 2020, officially masuk office baru. Change is hard at the beginning, messy in the middle, Insha Allah  moga yang baik-baik saja ajalah semuanya sepanjang bertugas di sini.

Doakan I ye semua =)

Till then, wassalam!

2 ulasan:

  1. insyallah.. all the best. ALLAH ease everything for u.

    BalasPadam
  2. Semoga Allah permudahkan semuanya. InsyaAllah bertemu hikmahnya nanti.

    BalasPadam