25 Mac 2016

Biskut nestum campak-campak.


Kemas-kemas kabinet, terjumpa lak nestum tak guna lagi. Ni kes beli tahun lepas, konon tak nak makan nasi, nak makan nestum je, tapi nan hadoo nya nestum berusik.

Check expired date, lagi dua bulan expired. Terus laju-laju fikir nak buat apa.

Nak buat popia nestum, macam malas je nak gulung-gulung.
So, kita buat biskut jelah. Senang, campak je semua nestum dalam tu.
Haha.

Resipi Biskut Nestum Campak-campk Easy Breezy Mudah Je.

Bahan A.
3/4 cawan gula *blender
1 cawan planta
2 biji telur
1 sudu teh esen van

Bahan B.
2 cawan nestum
Tepung secukup rasa =p

Gaul rata semua bahan A. D
Dah sebati, masukkan nestum.
Gaul lagi.
Kemudian masukkan tepun, ikut lembut mana kita nak.
Bulat-bulatkan ikut suka nak bentuk apa.
Golekkan dalam balance nestum.

Panas oven sesiap.
Bakar hingga masak.

I bakar dalam 10-12 minit.
Siap yang rentung pun ada.
Sebabnya melayan the Imans yang sibuk nak tolong sama.

Kalau nak sedap lagi, boh sikit tepung jagung.
Tapi, tepung jagung takde, so kita guna apa yang ada je lah.

Next,
Nak buat biskut chocolate chip lak.

Iman Raneeya siap cakap,
Mami kemas rumah, buat kuih,
Kita nak raya ke Mami?

Haha!
Mahapkanlah Mami mu ini anak.
Mood tak tentu arah rasa di kala merandung ni.
Layan je la ye.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan