12 Januari 2012

Selamat Pengantin Baru Anis Nazia!

Ahad lepas, I lupa sangat yang cousin Azreen kahwin. Boleh pulak lepas pergi pasar tani pagi tu, singgah kedai bunga shoping pokok bunga. Haha.

Tetengah memilih bunga tu lah, sekali SIL call ajak pergi. Majlisnya kat Dewan Komuniti Keramat, I pulak duduk Mantin kan, so hambik kau! Tak cukup nafas lari balik rumah nak bersiap. Hampir-hampir tak pergi juga lah bila Azreen tiba-tiba hangin melihatkan Iman Raneeya yang meragam terlampau pagi tu. Apasal tah pagi tu melalak-lalak lepas balik daripada kedai bunga. Dengan Daddynya dia taknak langsung.


Mula-mula sampai, orang tak ramai lagi, haruslah snap gambar dengan budak nengade nih kan sebagai reward berjaya menghandle karenah dia. Dalam tak sempat tu, berjayalah juga memakai shawl lilit-lilit. Haha. Tapi kan, sesuatu telah I tinggalkan di rumah. Nak tahu apa dia?

Tengoklah handbag apa yang I bawa?
Ark ark ark.
Nasib baik hp I pegang je sebelum keluar, kalau tak tu pun tertinggal juga.


Si perantins.
Manis je kan berbaju songket bunga tabur. I suka sangat songket gaya gini. Ayu je bila pengantin pakai. Sebab tu lah dulu masa majlis kahwin I belah lelaki, I pakai songket bunga tabur. Suka sangat2 lah songket bunga tabur ni.

Haha, dan dan masukkan majlis kahwin sendiri jugakk!!


Tradisional + Moden = Traden?
Ado berani?
=p
Comel je rambut dia buat siput camtu. Walaupun simple, tapi tetap cantik.


Pengantin bersanding di pelaminan yang indah.

Kalau nak tahu pasangan pengantin ni bercinta sejak sekolah lagi. Kagum I orang bercinta lama sampai ke jinjang pelamin ni.

Anis, sepupu Azreen ni kerja polis. Sekarang jadi pengiring Sultanah Johor. Lagi sekali kagum sebab polis perempuan sekarang ni cantik-cantik je.


I dengan shawl lilit yang tak berapa nak semenggah. Lepas ni, kalau keluar Iman Raneeya ada sekali, lupakan je lah harapan nak pakai shawl macamni. Habis ditarik-tariknya shawl I. *_____*


Iman Raneeya with her cousin, Ummar Mukhtar.
Tengok kaki Iman Raneeya. Saja tak pakaikan dia kasut.
Sekarang ni, tak boleh sembarangan pakaikan dia kasut sebab dia dah pandai buka kasut dan buang kasut dia. Dia ingat makpak dia cap duit agaknya asyik buang2 kasut. =p


Ehem-ehem. =p
Dalam gambar ni baru I perasan, Iman Raneeya tu kuguih sangat nampaknya.


Gambar bebas 1.


With my SIL and my niece.
Si kenit tu boleh pulak tidur time pengantin berarak masuk. Lagi kuat bunyi kompang, lagi bertambah lena dia tidur.


Orang sibuk nak bergambar, Iman Raneeya sibuk nak babai2 orang.


Gambar bebas 2.


Lastly, gambar wajib di setiap majlis perkahwinan: Gambar bersama keluarga.
=)

9 ulasan:

  1. hehehe..meragam2 pun mummy maintain cun..tu yang penting!hehehe=D

    BalasPadam
  2. nampak meriah... seronok kan dpt kumpul ramai2 camni.. kenal saudara mara

    BalasPadam
  3. Noora,
    Haha. Memang cunye punn! *tgn di dada mata ke atas.


    Dalila:
    Memang seronok sangat kalau dapat berkumpul reramai ni.

    BalasPadam
  4. pengantin perempuan, santekkkk... suka gambar yg 2nd last. musti IR berpaling dan tertanya, apakah yg mereka sedang lakukan? hahaha...

    BalasPadam
  5. Tyneedy,
    IR terkejut tengok org riuh bebeno

    BalasPadam
  6. yg gmb 2nd last tu mesti IR heran apelah kena dgn dadynya ni =)

    BalasPadam
  7. perantin tu santekkk laa....den pon suko sgt songket tabur.santekkkk...iman raneeya.,sgt somel.tp kn dlm pic2 ni.,dia nmpk behave je ;-D

    BalasPadam
  8. Nanie,
    Dia suka ramai-ramai. Kalau orang ramai, dia memang sangat bersopan santun. =)

    BalasPadam