Rabu, 8 Mac 2023

Selamat hari kita, Wanita!


Salam,

Selamat Hari Wanita buat semua rakan-rakan bloger dan wanita di seluruh dunia.
Hari wanita di sambut dengan suami jauh di mata tapi dekat di hati. Terpaksa acah-acah kuat seminggu ni handle The Imans bertiga. 

Siap pesan, Dedi takda ni jangan buat perangai ya semua. Kalau buat perangai, Mami lari tinggal korang. Duduk la rumah bertiga. Haha.

Alhamdulillah, behave je semua. Gaduh sesikit tu biasa la. Mami pun pejam mata, pekakkan telinga je. Dah penat bergaduh, pandai la korang senyap sendiri.

Semalam juga malam Nisfu Syaaban, malam yang penuh berkat dan rahmat selepas malam Lailatul Qadar. Segala catatan buku amalan kita diangkat ke langit dan diganti dengan buku yang baru. Insha Allah, moga yang baik-baik sahaja tertulis untuk buku baharu ini dan semoga bertambah catatan amalannya, amin.

Separuh bulan Syaaban telah berlalu, then Ramadan pula bakal menjelma. Sekolah pun nak buka juga, tiga hari lepas tu, anak-anak kena berpuasa. Good luck anak-anak menempuh sesi baru persekolahan sambil puasa terutamanya si Adik yang bakal melangkah ke darjah satu. Dia dah pesan sesiap yang dia tak nak puasa. Mami kena beli lunch box. 

Haha. Nak wish hari wanita je sebenarnya, tapi macam biasalah, bila dapat menulis, semua cerita keluar!

Sekali lagi kepada semua, Selamat Hari Wanita!
Insha Allah, semoga ktia semua sentiasa diberi kesihatan yang baik untuk berbakti kepada keluarga dan dapat mengerjakan segala amalan baik selagi berbaki umur yang dipinjamkan Allah swt. Semoga segala penat lelah kita semua dalam mengurus keluarga diberi ganjaran pahala dan syurga, amin. 

1 ulasan:

  1. yeah! selamat hari kita.. semoga Allah izinkan menjadi wanita solehah..

    BalasPadam