Rabu, 23 Mac 2011

Minggu ke 33.


Peralihan minggu terjadi pada hari khamis so hari khamis lah ye baru masuk minggu ke 33. Dah makin hampir ok untuk bersalin. Kalau kira hari, adalah dalam 50 hari lagi. Huhu.

Setakat ini persiapan hanya sempat membeli keperluan yang kecil tok baby sahaja. Barang yang besar seperti stroller, bouncer, etc belum sempat di'tangkap' lagi. Breast pump pun tak beli lagi. =p

Bercakap tentang persiapan baby, sedikit masalah dan kekonpiusan tentang kain lampin. Rasanya perlu ditambah lagi. Ikutkan hati tak nak beli kain lampin banyak-banyak sebab dah beli pampers new born tu. Kan senang, baby pakai pampers tu je. Macam membazir kalau beli kain lampin. Boleh macam tu? Tapi bila ada yang mengatakan kain lampin perlu banyak sebab nanti nurse kat hospital marah kalau takde lampin, oleh itu haruslah berkejar mencarinya nanti. Sempat ke nak cari ni? Baby hanya pakai kain lampir besar 4 segi tu je kan?

Perkembangan baby dalam perut pulak, sekarang ini rasa pergerakan baby makin tidak aktif. Kiraan sepuluh dari pukul 9 pagi hingga ke 9 malam tu macam tak cukup je.

Kejap, kejap!
Nak tanya, ada tak di kalangan mummy to be yang kadang-kadang terlupa untuk mengira atau terlupa nak kira baby's kick? Kalau ada, itulah yang jadi pada ai. Sebab kadang-kadang terlupa dah berapa kali. Even ai ada catat kat kertas, tapi bila buat kerja, buat itu ini, kadang-kadang termiss nak sambung catat. Yang pasti, baby memang dah kurang gerak dan menendang sekarang ni dan ianya buat ai risau. Ummi kata, mungkin masa untuk bersalin dah dekat kot, sebab tu baby tak aktif? Erkk? Takan secepat ini kot!

3 ulasan:

  1. becareful ain... amca kuar 3minggu awal tau... huhuhuhu. psl bby kurang gerak tu, maybe dh xde ruang kot -.-

    BalasPadam
  2. ma:
    ye, tngah berhati2 lah ni.

    BalasPadam
  3. hehe, baby da tak muat ruang tu ain.
    Zura pun banyakkkkkkkkk kali tak kira, tapi kita alert lam, kalao memang kuranggg sangat gerak, better cocok2 sket perot.
    takpun, tros g jumpa doc.

    kalau kita aktif sangat, badan letey pun, bb faham.. dia pun kurang gerak.. :) All the best yah!

    BalasPadam