Selasa, 2 September 2008

Things toing toing!

few daYs b4 ramadhan.. xckup kaki aku nk xkan pedal minyak dibuatnye.. hehehhe.. so2 tired sbb too many things toing2 on me..

=jemaat mlm=
baru je aku nk pegang mic time g karoke hp aku berkelip2.. berjuta2 kol masuk.. spoil mood aku nk nyanyi je, tp aku xangkat pons.. da pgang mic mane ble answer kol, x afdal.. muahhaha.. then da lebey kurang sejam nyanyi baru la aku view balik miskol2 tue, pakcik, makcik, maklong, pak itam, mama, abah, mak oi ai.. sume nye cari aku.. siap msg2 skali.. "kaklong, balik la mlake, mak (my nenek) xsihat tue, g tgok mak..." uishh, nenek aku sakit, then dorang sroh aku balik.. terkadang aku konpius, samade aku ni anak nenek aku ke atau cucu je?? agaknye aku ni adik bradik kot dgn pepakcik & memakcik aku.. yelar, bile emergency camni sume tolak kat aku..

bile da balik rumah lak, xleh nk gerak balik mlake lg sbb abah aku g mesjid ade majlis bacaan yasin tok student yg nk amik SPM.. tggu nye tggu smpai aku ttdo2 (yelar, time aku tdo tue), dalam sploh lebey baru gerak balik mlake.. otw plak da dkat2 nk sampai, ade satu xcident.. smpat gak aku jeling2, motor hancur+helmet tercampak.. pastu ade 2 org mangse kat tepi jalan yg dikerumuni org ramai.. sbg ahli SMART TEAM, aku nk benti ngulur bantuan, abah aku lak xbg.. abah ckp da ramai org tolong tue.. beside, abh da xsnang duduk bile nmpak helmet yg tercampak tue cam helmet adik (dikwan) aku je.. uishhh, sume cemas.. bile kol hp adik aku x jwb.. ble smpai rmh dikwan plak mmg xde kat rmh.. adoiiii.. tros drh tggi abh aku naik+drh aku pun naik gak.. aftr try byk kali bru la adik tersayang aku tu jwb kol.. ape lg, amek ko, berdas2 aku tmbk.. time tu gak aku sro blk.. da dkat nk doblas mlm die bole lg lepak minum2 dgn kwn2 kompang die.. asbestos punye bdk..

=sabtu=
abes satu bab.. kat rumah lak, nenek aku asik mengerang2.. sakit.. pastu nangeh lak.. aku bukn bleh tgok org nangeh ni, aku sesame gak nangeh even aku xsakit.. muahahha.. nk bawa g spital die tamo, pnat pujuk.. smpai ttdo2 la aku mujuknye, at last bsoknye baru die nk g spital.. tros warded sbb batu karang.. dctor ckp nk oprate buang batu karang tue.. nenek aku nangeh lagi, smbl cakap da nk pose ni die tamo dok spital.. aku & ibu aku wat dunno je.. tp, mlm tue, time aku da blk tok tukar baju+amik baju nenek aku, ibu aku kol, inform yg doctor da bg nenek aku kuar.. uishhhh, tah ape la nenek aku ayat doctor tu smpai bole kluar neh.. mlm merdeka tu gak la aku smbil be'race2' dgn mat rempit yg kuar nk g countdown medeka tu g amek nenek aku kt spital..

=ahad=
time bekpes, nenek bersuare dgn muke tak bersalah ngajak bakar lemang, wat rendang.. sume cam terstop je nak nelan.. adui ai, watlemang bkn bende senang, abh da jeling2 aku da.. langit lak cam da mendung2 dyg senandung.. tok x menghampakan nenek aku, wat la jg.. berhempas pulas sesume.. yg mencari buluh+daun pisang, yg btol kan tmpt nk bakar lemang+psng atap.. sume berhempas pulas.. cam da nk raye lak aku rase pdhal bsok baru je 1st day nk pose.. dkat nk mgrb gak la lemang nenek aku tu masak.. sume keletihan..

ptang lak, sempat aku nyenyelit g jumpe my ex.. huhuhu.. g pantai puteri.. hurm, long time no c, so many things change oredy.. hehehhe.. mcm2 cite kuar.. rase cam pelik je, yelar, dulu becinta, rite now kluar hanye kawan je.. memasing nk bckap pun cam fkir byk kali je sbb tamo ade yg terguris rase laks.. bile die start try2 nk cite about de past, aku cpat2 tkr topic len.. bkn ape, aku tamo muke aku ni tkr kaler ping je.. lgpun, wat past is past la.. tamo da igt2.. plus, peluang tu dtg skali je, tade dua, 3 atau 4..

=senin=
pose da.. bsahur dgn lemang+rendang.. muahhahaha.. siangnye maklong aku minta tlong bawa paklong g sepital.. sbb da g clinic dmam xkebah2.. pastu dmam menggigil2... uishh, bahaye tu.. yg xbehnye, time dlm kete tu, aku cam psalah dlm penjara laks.. yelar, sume dlm kete tu snyap je.. beside, paklong aku tu garang (pesare tentera)+maklong pendiam.. aku bkn bole diam2 ni.. gatal je tekak ni nk ngeluarkan suare.. dr rmh nk ke sepital lak amek mase stenga jam.. siksanye rase bile tatau nk cakap ape.. sume serba tak kene.. memasing lyn prasaan je dlm kete.. time balik pun camtu.. huhuhuhu..

ptang bile nk siap2 balik mantin, nenek aku xbg balik, soh tggu lps bbuke baru balik.. adoi ai, balik mlm xble la aku nk g trawih.. saje je nenek aku neh.. sume ngikot je la arahan DYMM nenek aku tu.. lawan kang dose lak mlwan org tue.. dlm kol 5 g psr rmadhan mesjid tanah.. ceh, time tu plak tah mamat baju putih mane tah ngekor aku & adik2+kezen aku (sume ppuan) time membeli juadah berbuka.. memula aku xde la prasan sgt yg kami ni diekori, tp bile kite org stop kat psr raye tok beli personal care+toiletris, mamat baju putih tu stil folow kiteorg dgn motor, sume da cemas.. aku kol kezen laki aku soh datang kat kiteorg.. ble kezen laki aku da dtg, mamat tu blah.. mungoks punye mamat baju putih.. nakotkan kiteorg je, xpose ke nakot2 kan org neh..


::sincerely me::

3 ulasan:

  1. 3 ari di melaka...hehehe....weekend ni balik melaka lagik ker? ahaks...

    BalasPadam
  2. hehehe, wiken ni blk lg mlake.. can't wait.. der a surprise waiting at mlake.. muahahha..

    BalasPadam
  3. tu le.. nak jadi drebar merangkap bodiguard n bz bodi tanak.. huhuhu..

    BalasPadam