Selasa, 18 Januari 2011

Bulan keenam.


*motip letak gambo di atas?
haha. saje sebab ai jeles dengan keadaan fizikal dolu2. =p


Alhamdulillah, setakat ini semuanya dalam keadaan baik-baik saja.
terima kasih Tuhan.
centakami bertahan hingga ke bulan keenam.
=)

Bulan Keenam.

1. heart-beat oke dan baby semakin aktif terutama sekali di waktu pejabat. suka usik-mengusik dan kentut2 di dalam perot ai. tapi bile ai letak tgn nak rasa, dia akan diam. haip2, comel la baby nih!

2. pemeriksaan bulanan: berat sudah 70kg. gulp! mampos nak diet balik nnt lepas bersalin. apepun, ai redha je la demi centakami. ai juga terkantoi bila misi tanya tentang ubat. sebabnya ada satu ubat tu dia memang bagi cukup2 je ikot hari yang ditetapkan. bila dia tanya tentang ubat tu dan ai jawab ubat banyak lagi, terus misi membalas, awak tak makan ubat kan sebab sepatutnya ubat tu dah lame abes. muahahah, ampun misi ! =p

3. sekarang ini kerap pedih di hulu hati. makan sikit pedih, makan banyak pun pedih juga. semua ini disebabkan ai ado gastrik. so, doktor pun menambahkan lagi la koleksi ubat bitamin ai. ada 8 jenis semuanya ye. 6 dalam bentuk tablet, dua lagi jenis cecair. yaksss! pengsan mak nak nengok ubat bitamin banyak camgitu! satu penyiksaan buat ai bila nak kena makan kesemua ubat2 tu. makin ketat la pemantauan 'Dr'. Azreen nampaknya nanti.

4. 3, 4 hari ni, kawasan perut di sekitar bawah pusat sangat sakit. menyucuk2. sebab tu la ai dihadapkan ke doktor untuk pemeriksaan lanjut. dah check segala bagai, doktor tanya: awak ada angkat benda2 berat ke? satu hal pulak ai nak recall balik apa yang ai buat lately. dan setelah penat fikir-memikir, baru ai ingat, ada dua 3 kali ai angkat fire extinguisher yang dijadikan pengadang pintu di pejabat ai tok digantungkan ke dinding. *wink2, ai kan kuat! =p

5. nama baby sudah ada. yey! setelah ditimbang tara, dan menolak nama yang ada sebelum ni sebab tanak dikatakan nanti meniru2 pulak, ai bersetuju la dengan nama yang telah dipilih oleh ai dan Azreen itu.
=) satu tok boy & satu tok gegirl.


4 ulasan:

  1. hehe... tumpang lalu.... so sweeet....x gi scan 3D ke? :)

    BalasPadam
  2. nor:
    =)
    i, lalu la.
    akan gie, tp tak decide tarikh lagi.

    BalasPadam
  3. sonoknye x lama je lagi... taruk la gambo gemok sekilo dua...hekhekk

    BalasPadam
  4. nami:
    haha.
    doakanlah sume baik2 saja ea.

    psst: nnt aku boh la gambo tombam tu. haishhh!

    BalasPadam