17 Januari 2012

Masa bersama anak.

Pukul 7, pagi-pagi dah keluar hantar anak ke rumah Pengasuh.
Pergi kerja.
9 hinnga 10 jam bekerja di pejabat.
Kemudian, matahari dah nak tenggelam, barulah balik rumah.
Sampaikan jiran rumah pun tegur:
"Keluar gelap, balik pun gelap ye dik". =(

Di rumah, pegang anak sekejap, cium-cium, gomol-gomol, gelak sama-sama dalam setengah jam.
Habis setengah jam, nak kena buat kerja rumah. Masak lah, basuh baju lah.
Sambil buat kerja rumah, anak nangis, berhenti buat kerja rumah sekejap, bagi anak susu.
Selesai kerja rumah, selesai bersihkan diri, nak berehat tengok tv kononnya sambil nak belek anak. Tapi anak dah tidur.

Cukuplah 2 3 jam dapat bersua muka dengan anak tercinta.



T________________________________________T


Besoknya, hari bekerja,
ulang rutin yang sama.


Halahai, berapa jam sangatlah masa bersama anak di minggu bekerja.
Tak seberapa.

Eh,
hujung minggu lain kira ea.
Lain pula ceritanya.



5 ulasan:

  1. xpe at least ank tggal bsama ain..bleh jg jumpa tiap hr..klu tggal kat kg lg lah sedih kan..hjung mggu je bleh nengok.

    BalasPadam
  2. pahala tu ain..doakan saya merasa gak jadi ibu ye=)

    BalasPadam
  3. emm betul3...anak lebih rapat and lama dgn pengasuh dr ngan parents sebenarnyer. So no wonder klu anak manja ngan bbsitter yer..hehe. Same goes to me :)

    BalasPadam
  4. Noora:
    Semoga Noora jugak diberi peluang untuk merasai pengalaman itu ye. Amin.


    Elin,
    Kan kan. I siap kecik ati tau bila anak lebih ke pengasuh dari mak sendiri. =|

    BalasPadam