02 September 2010

masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang rimau mengaum la!

masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang rimau mengaum la!

then, affa sambung, kalau masuk kandang kucing lak kakchik?
ai jawab: mengeow la segedik mana ko nak pun!

tu peribahasa melayu ye. kalau tak paham maknanya, toksah jadi melayu.

haishh!
ai tak suka ckp byk. tapi kalo dah nyampah, akan keluar la babi hanjeng sume tu. sebelum badwords tu keluar di bulan ygn mulia ni, ni je ai nak ckp,

dalam hidup ni, kita kene la sesuaikan diri ikot keadaan. kalau gi ostralia, kene la ikot tatacara & bahasa ostralia. hormat la budaya dia. jgn nak jadi kera sumbang ckp melayu lak kat ostralia, mampos orang ostralia tak layan. jangan nak memandai2 buat ape ikot suka ko, kang orang ostralia hangen ko yg susah balik. *tersirat

dah.

tu je nak tulish. bulan pose tak elok tulis banyak2. kang haus. =p

4 ulasan:

  1. hehe i paham.ni entry sarcastic kan

    -gajahputih

    BalasPadam
  2. k.cik, aku bc cite2 ko..tapi layout ni buat aku x jmp tmpt nak ngomen. huhu. byk celah nak kena masuk. hihi.

    :D

    beby

    BalasPadam
  3. masuk opis, menguap. kau lupa nak masuk kan tu. haha

    *haus jugak bace

    BalasPadam
  4. GP:
    tau xpe. =)

    beby:
    haha. ni dah jmp kan?

    phia:
    haish, nnt kalo ade entri pasal ni lagi aku boh ea =p

    BalasPadam