13 Mei 2010

peristiwa 27 tahun 1 hari

pukul 3.02 petang tadi.

mula terasa seram sejuk. amek shawl. selimut.
da pakai shawl rasa panas lak. buka shawl sangkut kat krosi balik.
peluh da merenek di dahi walopun dok dalam aircond.

telefon berderang-dering. jawab. cuba bersikap normal walopun perut bedenyut2, sengal2 macam nak meletop. cuba selesakan diri dengan blogwalking time opis hour. cuba cari mood. haish. tetap tak boleh jalan. rasa itu mengatasi segalanya.

bangun. g opis am. gusip2 kecil dengan kak sila. ngadu sakit. g pantri. minum air panas. perot tenang 2 minit je. kendian dia berderamroll semula. sgt sakit!

balik ke opis sendiri semula. bawa surat masuk tok bos. bos pulak bertanya sesuatu. hadoiai, terasa mcm setahun lak tanyajawab2 dgn bos. rasa nak hentak2 kaki cakap kat bos: da la tu. tado mood nak jawab ni. xselesa nak berdiri lelama. pelis la sambung bsok. *rasa nak nanges

g opis am semula. bisik kat kak sila. mau baring sebentar kat surau. sgt tak tahan sakit ni.

g baring kat surau. baring, xselesa. ke kanan, sakit. ke kiri, adoi, teringat ibu. nonggeng, nanges.
ia denyut2. dari nonggeng tros duduk. rasa macam nak balik je jam tu je, tapi masa untuk balik ada 40 minit lagi. pujuk ati, sabar & tggu k. ergh! dalam sakit2 tiba2 teringat lak opis tinggalbogel camtu je. da la bos ada. takot bos cari, teros bangun, g masuk opis balik.

masuk opis, dgr bos tnga cakap2 dgn sum1. cakap omputih. student dia kot. dudok sandar kat krosi. cuba tenangkan diri. sekali, bos menerjah diikuti dengan student dia. terkejot tersentak perotku. bos tanya2. ai cuba jwb soalan bos tu dan cuba manis2 muka kat student dia.

lepas selesai uruskan bos & student tu, datang plak pensyarah dgn urusannya. layankan juga la walopun, perot cam da nak teburai je rasa.

then, masa yg ditunggu tiba. jam suda pukul 5. kemas2 barang. mau cepat pulang. tak sabar mau merebahkan badan kat atas tilam. bos pun sama. terdengar dia supsapsupsap ngemas juga. bos pun mau pulang awal rupanya. xpe. tggu bos keluar dlu baru ai keluar & tutop pintu.

sambil pegang handbag duduk kat krosi, sbar tggu bos balik. cepat la bos oi. ai tak tahan sakit perot ni. cepat la balik.

bos pun lalu sambil petik2 suis bilik dia dan berkata: semua ok ka ain?

erkk, ai angguk2 kepala ja tak terjawab.

o my gigi! bos perasan kot petang ni ai cam cacing paneh bontot kat opis. adess. hampun la. ai memang tak tahan ngadapkan sakit yg satu ini.

dan2 la tu juga teringat, cemana la hagaknye kan rupa ai sepanjang insiden itu tadi. da la baring nonggeng segalanya kat surau, lalu kat cermin pun takde mood nak toleh. senget ke tak tudung ai? muka sememey ke tak? adoi!

3 ulasan:

  1. piyed ke haper neh???

    ~mak gajah

    BalasPadam
  2. fuh...*kesat peluh di dahi aku..

    ingatkan pegnen tadi upenye piyed pain (piyed pain ke?) :D

    xpe, sabtu ni ko rirek rirek eh :)

    cik beby

    BalasPadam
  3. cian dier.. len kali minom air panas bebanyak eh

    BalasPadam