11 Mei 2010

i laf bloging

i laf bloging so much.
bloging dan ai bagai irama dan lagu. xboleh dipisahkan. sejak dua tahun lepas, ai berbloging dengan tenangnye. tapi, kebelakangan ini, mungkin dunia dah nak kiamat, terjadi la tsunami2 yang tidak disangka. dan ia membuat ai trauma. trauma yang melanda, menikam2 jiwa... *lagu elite

hurm,
bloging sangat menenangkan hati ai. btol, siyes, tak tipu.
tulis la apa ko nak, merapu la sesuka hati, luahkan la rasa gembira, sedih, kecewa semua itu di blog. tade sape boleh mara. sebab bloging itu hak peribadi.
dan thru bloging, tado sape nak check kesalahan ejaan dan tatabahasa oke! =p

prinsip bloging satu je: jangan sentuh isu sensitif. senang. tu je.
tapi kalo ko buat juga, ko cari masalah, maka iSA la jawabnya. naya uols!

bloging kalo stakat tulis apa ko makan, mana ko pergi, apa ko sayang, ko marah kat sape, rasanya itu bukanlah isu sensitif kan? bloging juga umpama diari di mana kita meluahkan isi hati kita sebab kadang-kadang tak semua benda boleh kita ucapkan. dan kadang-kadang tak semua orang nak mendengar luahan hati kita. so, cara baik dan tak menyusahkan sesapa, tulis la segalanya di blog ini.

bloging di pejabat?
hurm, ia memang salah sebab menyalahgunakan harta organisasi. tapi secara jujurnya, berapa persenkan yang betul2 jujur amanah menggunakan kemudahan pejabat itu sebaik-baiknya?

bagi ai,
yang bekerja di pejabat dan mempunyai bilik sendiri ni,
adalah lebih baik ai berbloging, duduk di tempat sendiri dari sebok ke sana ke mari tak tentu hala ketika waktu pejabat.
bagi ai,
adalah lebih baik ai berbloging di tempat sendiri, dari buat-buat sebok tak tentu hala walaupun kadang-kadang takde kerja dan talian telefon sentiasa tak berjawab.
bagi ai,
adalah lebih baik ai berbloging di tempat sendiri, dari duduk bersidang sesama rakan dan sebok menjaja2 hal orang.

ye, ai berbloging di waktu pejabat. tapi ai tak mengabaikan tugas hakiki ai.
ye, ai berbloging di waktu pejabat, tapi bukan di setiap masa dan di setiap ketika.
ye, ai berbloging di waktu pejabat, sebab tu saje la cara ai nak hiburkan hati hai kalo tensen melanda dan stres bab kerja.

notalipscumel:
1. ai berbloging di rumah je skrg. lagi senang, hati tenang.

4 ulasan:

  1. oooo patutlah ko repot kat hujung2 kat blogging kat mana...ooo mesti ada org koplen kan. hik. x suke orang yg bersidang.

    p/s : aku dpt bos yg pangai cam tahek. x suke! x(

    cik beby

    BalasPadam
  2. hehe setuju sgttttttttttt

    -k

    BalasPadam
  3. bie:
    sgt letih oke dgn smua tu.

    p/s: biar kan je bos tahek tu jadik taik.

    BalasPadam