Jumaat, 27 Januari 2023

Temuan Hills, Rembau, Negeri Sembilan

 Salam semua,

Happy New Year 2023!
Dah nak hujung Januari dah pun baru muncul di sini.

Begitulahhh sendunya blog ini. Haha!
Terfikir nak tutup terus tapi sayang. So kita biarkan ajelah dulu, walaupun tiada siapa nak view dah. 

Cuti Chinese New Year  haritu, memang tiada plan nak ke mana sebab malas nak hadap jammed.  Azreen pun tiada plan dengan adik-beradiknya. Hanya Reeezqy (Tahniah Abang and Team, menang!) je lah ada game bola pada 21 haribulan di Rembau. Lepas  habis game, ajak Azreen balik Melaka  sebab dah alang-alang sehala jalannya.


Tapi kan, Nurain, mana boleh dia tak buat apa! Haha. Dalam takda plan tu, google juga la kot ada hotel or homestay yang best di Rembau. Ingat nak bermalam di sana.

Terjumpa Buana Kita, tempat Glamping dan ada tempat makan dan cafe, macam best stay sana, tapi Cuti CNY kan, faham-faham je lah, orang dah book awal, penuh dah!

Teruskan lagi mencari, dah bertemu jodoh dengan Temuan Hills. Itupun, khemah yang tinggal untuk 2paxs sahaja, kami pula berlima.  Pihak TH risau kalau kami tak selesa tinggal dalam khemah kecik tu. Try jugalah merayu nak dapatkan slot, sampai kena deal dengan Big Boss mereka. 

Alhamdulillah, rezeki kami. Berjaya yakinkan Big Bos mereka, yang kami ok dengan khemah kecik tu. Semalam je pun. Takdalah nak tidur beriya. Nak bagi anak-anak experience bermalam dalam khemah then esoknya balik.  Tu je. Nak harap makpak pacak khemah pergi camping, memang tak lah. Zaman tu dah berlalu ya. Ommak kau malehhh.

Inilah khemah kami. Comel je. Ada dua tilam single dalam ni dah takda aircond. Yang batu-batu tu tempat mandi. Merasa la anak-anak mandi berbumbungkan langit. 

Tempat ni kecil je. Khemah pun ada dalam 5-6 buah sahaja so tak ramai orang dan tak crowded. Ada anak sungai tapi nak mandi macam tak sesuai sebab tak tenggelam badan haha. View berlatar belakangkan bukit dan pokok-pokok menghijau. Ingatkan bukit yang ada kat situ Gunung Datuk, tapi staf di situ kata bukan. Gunung Datuk di sebelah lain.

Di sini famous dengan pizza yang dibakar dengan dapur arang. So, dinner malam tu kami order kat situ jelah. Nak keluar malas pula sebab tempat ni jauh ke dalam kampung.

Ada la record dari pizza ni dibuat sampai dibakar tapi kita share gambar je la. Selain pizza, boleh juga order pasta dan menu western lain di sini.

Esoknya kami ambil pakej ATV. First experience untuk anak-anak naik ATV. Kakak nak bawa sendiri tapi staf tak benarkan sebab laluan kami agak mencabar. 


Nampak easy breezy je kan track dia, tapi ada 2-3 kali juga kena turun bukit curam. Kena balance minyak dan break. Kalau, single tu memang I redah je buat willy semua, haha, tapi bila mikir bawa anak, kenalah extra careful. Fikirkan keselamatan anak.

Kecuali Reezqy, kakak dan adik happy dapat naik ATV.  Adik siap menyanyi-nyanyi. Reezqy, starting je dah kena serang dek pacat. Haha. Meraung mamat tu.  Duduk Bandar Baru Nilai kan, mana pernah tengok pacat. Dia terkejut tu sebab tengok kaki dia berdarah.  Apooo kapten bola, tapi dengan pacat tewas! 

Guider tu siap cakap, kena bawa selalu masuk kampung ni kak. I gelak je la. Orang kampung ni semua dik, tapi tu lah. Kampung kami pacat dah pupus =p

Nampak, siapa yang paling enjoy dan happy? Of course,  Mamiiiii!!  Puas hati dapat beraktiviti walaupun dapat khemah kecil. Yang penting, enjoy every little thing dengan yang tersayang!


Pakej yang kami ambil  dapat free breakfast for two, so I tambah lagi dua untuk anak-anak. Boleh pilih nak Malay or English breakfast. Selesai ber ATV dan sarapan, kami bersiap, then check-out dalam pukul 11. 

Kami check-out awal sebab nak balik Melaka. Makcik dah call ajak lunch kat rumah dia, so takkan nak datang saja, kenalah ringan-ringankan tangan juga.  Alhamduillah, rezeki juga tu, dapat menumpang kasih Mak orang ;)

Thank you Temuan Hills! Till we meet again, Insha Allah.

2 ulasan:

  1. Temuan Hills ni la yang akak nak pergi tapi manjang fullhouse je...ntah bila la x fullhouse....nanti nak cuba lagi la...sedap plak tengok breakfast dan pizza tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Try Buana kita juga kak. Sama konsep dengan TH tp warung dia hidang lauk melayu. Ada kedai kopi gak. Dedekat situ juga.

      Padam