Khamis, 2 April 2020

PKP Covid-19, Fasa 1

Salam semua,

Sihat ke semua?  Harap semuanya ok menjalani Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bersama keluarga.
PKP dilanjutkan lagi hingga 14 April 2020. Kes makin bertambah dan bilangan kematian pun makin meningkat =( Tak sanggup nak tengok video Covid yang dikongsi di WA. Sedih!


Bila PM announce PKP, esoknya Abah ada temujanji di Klinik. Rutin diabetisnya. Call KK, dia suruh datang macam biasa. Malam tu lak kecoh yang kena dapatkan surat kebenaran dari Balai if nak keluar daerah. Gelabah jadinya suruh Azreen print borang. Sekali malam tu juga arahan ditarik balik due to kesesakan orang ramai di Balai. Haha, macam-macam!

Temunjanji Abah went well, Alhamdulillah. Time tunggu turn, sejam sekali nurse announce untuk social distancing. KK pun tak ramai orang sebab dihadkan kemasukan.


I stay kat kampung dari Khamis hingga Sabtu.  Ahad tu PM announce askar akan mula bantu polis untuk kawal rakyat Malaysia yang tak dengar kata. Kenalah kami balik ke rumah sendiri ber PKP. Hari Selasa  pun nak Work From Home (WFH).


Alhamdulillah, during PKP ni banyak masa dan aktiviti dihabiskan dengan husband and The Imans. Merasalah jadi full time house wife =) 

Nanti nak tulis Diari memasak during PKP lak. Till then korang! Stay at home ya! Doakan kita dapat berpuasa dan beraya dengan keluarga ya, Insha Allah.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan