22 Jun 2015

Makanan jawa: Pecal


Sejak berkahwin dengan orang Jawa Uzbekistan, memang banyak makanan jawa yang diperkenalkan oleh MIL kat I. Salah satunya, pecal. Pecal ni dah jadi favorite I sekarang. Layan je makan salad orang jawa ni. Lemak manis kuah kacang bersatu dengan sayur dan tauhu tu, kemain sedap rasanya.

Kalau ikutkan, anak dia yang tak mengaku jawa tu, haha tak makan sangat makanan jawa ni. Tapi, Alhamdulillah, dapat menantu yang semua benda dia boleh telan kecuali batu dan kayu, maka, memang rajin lah MIL berkongsi macam-macam masakan jawa dengan I.

Siapa suka pecal, meh sep lima dengan kita meh!
=)

2 ulasan:

  1. PC suka pecal..mungkin juga kerana orang jawa..hehe..menu sihat kerana mewah dengan sayuran..tak makan nasi pun dah kenyang..ratah sayur je..

    BalasPadam
  2. aku org jawa!! tapi aku x suka sgt mkn pecal...mkn sikit2 boleh la...hehe...

    BalasPadam