14 Januari 2015

Sukarelawan banjir.

Time Azreen kata nak jadi sukarelawan untuk misi selepas banjir haritu, I dah termenung je dah. I tak kisah sebenarnya sebab boleh lagi panjang langkah bila suami takda, haha tapi yang I kisah malamnya. Even anak dah dua, perangai penakut I masih tak hilang lagi sampai sekarang. Kahkahkah!

Tak kelako ok sebab itu memang kenyataan.

Susah betul nak jadi berani. Time bersalin kan main iya nau berani, tapi dengan kegelapan malam, I is surrender T___T

Maka, dalam berani tak berani tapi buat-buat berani, I relakan lah jua dia pergi sebab I kalah dengan ayat dia bila dia kata, kan pergi buat pahala tu, dapat juga menambah-nambah  bekalan nak bantu dia di 'sana' nanti.

Chettt!
Ayat kennnn...

Tak pasal-pasal kita kena redho.

Siksa juga ok bila berjauhan dengan suami ni. Kereta kena bawa sendiri. Nak tidur malam susah nak lelap. Takut kan main. Malam pertama siap ajak adik datang teman. Malam kedua, terus hangkut anak semua balik kampung. Haha. Gelak ajelah Azreen  bila tanya khabar, I ada kat Melaka.

Jom, I nak share gambar tempat husband pergi sebagai sukarelawan haritu. Segala gambar ihsan selepas banjir besar di Kelantan haritu seperti di bawah diambil dari Galeri Kampeni Kubah Biru.


Speechless tengok gambar ni.



Tebalnya selut nak kena bersihkan.






Jenuh nak membersihkan segala.



Semoga penduduk Kelantan dan negeri-negeri yang dilanda banjir tabah menghadapi bencana ini. Even kami tak merasa, kami cuba sebaik mungkin membantu mana yang patut. Doa kami sentiasa mengiringi agar semua mangsa banjir diberi kekuatan, ketabahan dan sentiasa mengingatiNYa ketika musibah melanda.


5 ulasan:

  1. Sedihnyalah tengok gambar lepas banjir ni. Hurm.

    p.s : penakut ghopenye , sep sikit ! hahahahahaha.

    BalasPadam
  2. jenuh tu kak nak bersihkan semua..

    Harap mangsa2 banjir tabah dan redha dengan semua ujian ni..

    BalasPadam
  3. masya allah...kesian nyer tgk gambar2 nie..teruk sgt .. semoga diaorg tabah..

    BalasPadam
  4. Allahurabbi...besar betul kuasa DIA kan...semoga penduduk yang terlibat dengan banjir ni tabah dan terus kuat semangat...

    aku ni kan beb, kalau takde anak kecik, nak je aku gi sukarelawan kat sana..huhu..
    besar pahala hubby ko tu...insyaAllah...ada ganjaran menanti di sana nnt...

    BalasPadam
  5. he3x....masa akak ank kecik2 dulu pn sama...penakut...tapi nk buat mcm mana suami selalu outstation....lama2 oklh..
    Alhamdulillah moga niat murni en suami mendapat ganjaran pahala brlipat2 ganda...sedih tgkkn keadaan disana.....sk kwn2 akak yg dilanda banjir pn belumpulih sepenuhnya.....moga mrk tabah

    BalasPadam