Isnin, 20 Oktober 2014

Jalinan Mahabbah: Bakar kalori sambil bakar ayam

Last week I follow pejabat Azreen punya program. Jalinan Mahabbah apa tah nama dia. Aktiviti utama, mendaki Bukit Broga dan BBQ di Sungai Tekala.

Pagi tu, kami berkumpul di Masjid Gebok, dalam pukul 6 lebih baru gerak ke Bukit Broga. Lambat naik kan, so memang tak dapat tengok matahari terbit lah :p

Bukit Broga yang tak pernah tak ramai orang.

Ramai yang kata, I gigih mendukung Iman Reezqy semata-mata naik Broga. Diorang sebenarnya tak tahu yang I gigih nak fikirkan nak tinggal budak kecik tu pada siapa.

Disebabkan malas nak gigih bebeno beriya memikir dan taknak menyusahkan orang, dan MIL yang nak berehat time weekend, maka, kita angkut jelah gemala hati  beta tu semua. Haha. Hongeh oi memikul seketul beban 11 kilo tu. Haha. Tukar-tukar dengan Azreen. Tapi, dalam separuh perjalanan macam tu, Iman Raneeya pula keluar ayat retisss dia, Iman penat, maka terpaksalah mengendong si Reezqy tanpa tetukar dah. 



Office-mate I pun join juga. Hai Cik Mira dan Kak Muna :)

Diorang lagi.

I tak naik pun sampai atas sebab taknak penat sangat. So, while diorang naik ke puncak, I berehat sambil makan cikedis je dengan Reezqy.

Jejaka tumpuan kakak-kakak dan gadis-gadis yang mendaki ni. Siap minta izin dari I nak ambil gambar bersama lagi.

Kami, peserta jalinan Mahabbah BP!

Wefie di Bukit Broga

Lepas semua dah turun dari Bukit Broga, kami menuju ke Sungai Tekala pula untuk ber BBQ.

Lelaki-lelaki gagah perkasa membakar haiwan

haiwan laut.

haiwan darat

Helo Ariana Rumaysa! Anak salah seorang pegawai Azreen.

Nasi lemak tu I yang buat. Tah apa rasa lah kan. Orang siap terkejut makan nasi lemak bungkus dan dalam nasi ada timun jepun. Haha.

Budak dua ketul ni, aktiviti utama diorang selain mandi ialah main pasir. 

2 ulasan: