19 Disember 2013

Pantaskah syurga untukku?

Mengapa begitu berat
Jalankan segala perintah-Mu
Begitu banyak rintangan
Tuk mengarahkan wajah
Bersujud kepadamu Tuhan

Indahnya dunia ini
Membuat orang terlena
Bekerja terus bekerja
Tak kenal waktu dan tak kenal lelah

Gema adzan Subuh, aku lelap tertidur
Gema adzan Dhuhur, aku sibuk bekerja
Gema adzan Ashar, aku geluti dunia
Tuhan, pantaskah surga untukku

Gema adzan Subuh, aku lelap tertidur
Gema adzan Dhuhur, aku sibuk bekerja
Gema adzan Ashar, aku geluti dunia
Tuhan pantaskah surga untukku

Gema adzan Maghrib, aku di perjalanan
Gema adzan Isya, lelah tubuhku Tuhan
Tak pernah lagi ku baca firman-Mu
Tuhan tolonglah hambamu
Tuhan..


Notalipscumel:

1. Lirik lagu Tegar ni sangat menyentuh hati untuk manusia biasa yang macam I yang ada masa ada ketika terleka sentiasa.

2. Lirik lagu Indonesia ni, bukan nak puji lah, tapi liriknya simple je, tapi terus menusuk kolbu gitu.

3. Semoga Allah s.w.t sentiasa membuka pintu hati kita ke arah jalanNya, Insha Allah.

3 ulasan:

  1. sedihnya baca.aku lah salah sorg dr babak babak subuh dan tidur.bila lah nk berubah ni.Ya Allah~

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sesama lah kita mempebaiki diri Rara :)

      Padam
  2. ye, ada juga dengar lagu ni.. memang tersentuh pun.. semoga kita semua perbaiki diri kita:)

    BalasPadam