17 Oktober 2013

The tudung.


Ni kalau post kat FB ni, mau ramai terasa lepas tu akan adalah statement,

Alah, macam lah kau baik sangat.
Macam alim-alim je kau kan.
Kau tu dah bertudung elok sangat ke.

Kahkahkah.

Tipikal manusia kan, gitulah. Yang benar ditidakkan. Yang tidak diamalkan.
Wah, kemain.

Apapun, marilah kita mengasihi ayah kita, suami kita.
Mari perbaiki walaupun payahnya yang amat.

Yelah, kalau dah hari-hari makan nasi, pasti payah nak tukar makan salad je atau eatclean kan?
Tapi kalau cuba lama-lama, pasti berjaya juga.

Payah weh nak berbuat baik.
Tapi itulah ujian Tuhan untuk kita yang kita tak berapa nak sedar.
Dan,
Alhamdulillah, Tuhan masih buka kan hati ini untuk menerima kebaikan lepas tengok gambar tu.

Oleh itu, marilah memperbaiki diri.
Berdikit-dikit lah ye semua. Lama-lama membukit lah ia.
Insha Allah, dengan izin Allah.

=)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan