20 Mac 2013

Ikan keli, the story.



Kehkehkeh.
Saje nyakat laki sendiri kot-kot lah terbeli  nasi untuk fomfuan lain kan, siap ada ikan keli bagai semua tapi
rupa-rupanya dia tertukar nasi dengan I. Yang I punya pergi ke dia.
;p

I bukanlah tak makan ikan keli sejak lahir, tapi since satu peristiwa ni, terus i tak makan ikan keli dah. Tapi kalo takde pilihan, i boleh je tutup mata kunyah-kunyah dan telan. Tapi tekak akak kembang-kembang macam nak keluarkan balik je lah.

Azreen cakap, I orang kampung yang perasan bandar sebab tak makan ikan keli.
Haha. Cakaplah apapun, ado aku kesah?
FYI, abah I pun tak makan ikan keli jugak walaupun kami orang kampung.

Abah tak makan ikan keli atas faktor dia tahu macam mana ikan keli tu hidup, enviroment dia semua tu. So atas faktor tu dia memang tolak ikan keli dalam hidup dia.

I pulak, ada sejarah hitamnya. Haha.
Dulu, masa kecik, takde kisah pun ikan apa yang Nenek I masak, semua belasah je telan. Sampai lah suatu hari, i termengadap hasil tangkapan ikan sepupu I yang tengah disiang oleh Nenek, terus I tak makan ikan keli dah lepas tu.

Nak tahu kenapa?

Sebabnya, time Nenek I belah perut ikan tu, keluar umpan katak yang sepupu I gunakan.

Euwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww.
Terus ahkakkkkkk x makan ikan keli dah lepas tu.
Tobat!




4 ulasan:

  1. terus zana pun macam x nak makan ikan keli lepas tau story ain ni.. hahahhaha.. giler laaaaa....

    BalasPadam
  2. eeeuwww geli jugak dengar cerita tu uhuhuhuuu..

    dahlah wina mmg langsung x makan ikan keli, lepas dgr nie lagilahhhhh x nak makan :)

    BalasPadam
  3. Eeerrr..sedap ar ikan keli...ai suke lg2 buat masak berlada..:-)

    BalasPadam
  4. ey ikan keli sedap tau!!! klo g pasar ..i siap borong smp 4kg..haha

    BalasPadam