02 November 2011

Ada resipi mudah?

Hi lovelies,

Beberapa hari sahaja lagi kita akan menyambut Hari Raya Aidiladha kan? Balik kampung tak tahun ni?

Kepada semua,
Selamat Menyambut Hari Raya Aidiladha bersama keluarga tersayang ya.

Pada yang dah berkahwin, tahun ini beraya di mana? Rumah makpak sendiri atau di rumah mertua?

I akan beraya di rumah mak mentua pada paginya. Petang barulah balik ke rumah makpak sendiri. Sekarang ni, dok tengah fikir-fikir apa yang nak dibawa ke rumah mentua. Yolah, takkan nak datang berlenggang kangkung je pulak kan pergi rumah mentua. Banyak cantik punya menantu lah kalau macam tu.

Terfikir nak bawa sesuatu hasil daripada air tangan sendiri waaaalauuuuupun skill memasak hanyalah di takat paras-paras hidung je. Ark ark ark. Haritu, rasa macam nak buat pavlova tok mentua. Tapi nampak gayanya terpaksa tukar ke benda lain ler sebabnya last week dah cuba buat dan pavlova itu tak menjadi. Pavlova jadik penyek. =p =p =p

So, sekarang ini kena lupakan si pavlova tu. Kena cari resipi lain pulak.

Setakat ini, resipi yang mudah adalah ini:

1. Puding roti.
2. Kek karamel.

Ada sesiapa nak bagi cadangan resipi yang mudah? Meh lah bagi. Nanti ai link kan kat sini ye.

6 ulasan:

  1. buat kek keramel la ain,
    na pun pg raya kat kg suami sbb fil buat korban
    na ingt nk bwk 2bj kek keramel tuk jamu sdara mara kt sana, :)

    BalasPadam
  2. elin malam raya rumah mak ler..lepas tuh dlm tgh hari mcm tuh cabut balik rumah mertua pulak, ada korban jugak. ala perjalanan 10 min jer hhahhhaa..

    raya nih elin pun x der idea nak buat apa.raya puasa buat kek coklat moist jer.

    BalasPadam
  3. Na,
    Macehh. Tapikan, kan, macam susah je nak buat resipi tu. =p

    BalasPadam
  4. Elin,
    Senang lah rumah MIL dekat2.

    BalasPadam
  5. Hello. And Bye.

    BalasPadam
  6. aku pun balik umah MIL...tapi balik tgn kosong je...boleh gitu? haha...

    BalasPadam