16 Ogos 2011

Cucu emas.


Dua hari yang lepas, ibu telefon dan berkata,
"Balik minggu ni nanti, tinggallah Raneeya. Dah dekat nak raya. Besok senang kau nak balik raya. Tak terkocoh-kocoh. Ibu tak berniaga dah start minggu ni. Lagipun, kalau ada Raneeya, bolehlah bagi Abah kau tu bercakap dengan cucunya. Bagi sihat sikit. Ni kang asyik tidur, makin sakit lak."

Tatau nak respon macam mana, so ai minta tanya pendapat Azreen dulu lah.

Bila pergi ke rumah puan pengasuh (kakak abah) Raneeya lak, dan bagi tau permintaan ibu tu, puan pengasuh cakap,
"Eh, tak boleh. Rindu mama nanti. Mama ni kalau Raneeya tak datang, baju Raneeya yang Angah tak basuh tu mama cium-cium. Rindu kan main. Ni pulak nak balik sana lama."

Oo, macam tu pulak kata pengasuh.

Kemudian tanya pendapat Azreen.

Azreen jawab,
"Elok hantar Raneeya kat Melaka, boleh kita kemas rumah betul-betul. Boleh clearkan semuanya"

Itu kata Azreen sambil buat gelak setan.

Hmmmmmm.








Ai?
Tak mau kata apa-apa ke?








Tentulah mau.











Satu je ai nak kata,







































































Mummy tak boleh kalau Iman Raneeya takde lah.
T__________________T *nangeh

2 ulasan:

  1. ibu pun xblh kalau amil akashah xde dgn ibu.... huwaaaaa kejap jer cukup dah start rindu... itu la perasaan dah jadi ibu ni kan... buat keputusan y bijak..susun ayat y bagus agar semua pihak tidak terasa hati....

    BalasPadam
  2. oh tidak! mestilah taknak pisah ngan anak.
    mcm manelah sy nk tinggal anak start keje nie.

    BalasPadam