28 Julai 2011

Hitam kuning, hitam kuning, go Tiger!



Dea: Dulu, bila kita dah kahwin, B ada dua benda yang nak buat bersama awak. Salah satunya bawa awak pi stadium tengok bola.

Me: Oo, ok.

Dea: So, sempena enibeseri kita ni, jom ikut B tengok bola khamis ni!

Me: Ok, bawa Iman Raneeya ye?

Dea: Ishhhhh, takkan lah nak bawa budak tu. Kecik lagi.

Me: Kalau tak bawa dia, ai taknak pi.

Dea: Pleaseeeeee, jom lah ikut. Kita tinggallah Iman Raneeya kat mama (pengasuh) atau kat mak. Jom la.

Me: Taknak. Ai tak nak anak ai abeskan masa dengan orang je lah. Siang ai keja, petang balik nak masak, malam pulak Iman Raneeya dah tdo. Wiken class. So, bilanya masa ai dengan dia? Masa dia banyak habes dengan orang je dari mummy dia. So, kalau nak ai pergi, kena bawak dia. Boleh spend time sesama.

Dea: Awak memang kan! Pandai create alasan. Kan main panjang lak tu. Dulu masa bercinta, mana ajak suma nak je ikut. Jalan kaki dari Dang Wangi ke Ampang pun sanggup.

Me: Haha. Menipu! Mana ada jalan kaki dari Dang Wangi. Kalau jalan kaki kat Jalan TAR tu adalah.

Dea: Haha. Jom la Yang tengok bola. Seronok tau. Awak nak naik Broga B ikut je tau.

Me: Kalau camtu awak tak payah lah ikut naik Broga. Ai boleh je naik sorang.

Dea: Erkkk, tak dapek dohhh! Ala awak ni memang kann. Xpe lah camtu. Tunggu Iman Raneeya besar jelah baru dapat bawa awak pi tengok bola camtu.

Me: =) Im sorry ye B. Yu tau kan ai tak suka tengok bola kat stadium. Tak suka la nak bersesak-sesak. Ai tengok kat tv je lah ye dengan Iman Raneeya?

Dea: Ok.

notalipscumel:
1. Seram je menunggu game timbal balik Malaysia vs Singapura malam ni. Heshhhh!
Gud luck ye Harimau Malaya. =)

1 ulasan:

  1. zana x pernah tgk bola kat stadium.. rasa mcm x sanggup bersesak2..

    BalasPadam