03 Mac 2010

Himpunan rasa

1. Wanita dan pujian, bagai irama dan lagu. xboleh dipisahkan. lagi2 pujian itu datang dari yang tersayang. xperlu memuji hingga dia lupa diri, cukup sekadar satu perkataan yang akan memberi dia kegembiraan dan kebahagiaan, pasti dia akan tersenyum hingga ke malam. xsusah, tp kadangkala, sesetengah orang kedekut dan sangat berkira.

2. Bukan mudah untuk puaskan hati semua orang. kadang-kadang, kita rasa sesuatu itu dah cukup istimewa buat kita. tp pendapat orang lain, bisa buat kita terasa. ya betol, biar apa orang kata, yang penting kita bahagia. tapi bila sudah terasa, pasti ia akan jadi peringatan dan membuat kita berkira2 untuk memenuhi apa yang kita inginkan. bagi yang mengenali saya sedalam-dalamnya, dia akan faham. saya seorang yang ringkas. cukup melihat pada blog saya, tidak saratmarat. begitu juga lah saya. satu lg, pada saya, ukur baju di badan sendiri. biar elok, padan dan selesa dan pastinya tidak menyusahkan diri dan sesiapa.

3. Pengalaman diodit adalah sangat mendebarkan. Namun ia satu pengalaman yang baik dan banyak perkara yang dipelajari darinya. Masih terbayang lagi betapa cemasnya bila fail yang dicari tiada. Seramsejuk, sakit perot dan muka ketika itu hanya orang yang di hadapan saya yang mengetahuinya. Oh, mencari dokumen-dokumen lama juga akan membuat kita hangen satu badan bila sistem filingnya ke laut! Modes, patuhi segala yang telah ditetapkan kerana ada sebab mengapa ia dijadikan begitu. Filinglah sebetul-betulnya. Satu lagi kutipan pengalaman bermakna buat saya di rumah kira-kira. =)

4. Lama sudah rasa ini tidak datang. Ia ada, tak pernah hilang. tapi saya biarkan ia begitu saja. tergantung. ini kerana, jika dilayan, saya sendiri yang akan sengsara. Tapi, bila peristiwa pintu rumah terbuka tadi, saya tak mampu lagi nak menyembunyikan rasa itu. di kala ini yang terfikir di kepala saya, boleh tak kalau saya nikah gantung dulu dengan dak pinkL untuk menghilangkan rasa ini? =,( sangat mengada, kan?
*mengeluh. macam2 perkara yang merisaukan saya. sampaikan saya terfikir, macam mana kalo ketika sedang tidur, rumah dipecah masuk dan saya dibunuh?? nampak, hingga ke situ imaginasi saya. sesungguhnya, pelbagai kes jenayah yang terjadi sekarang begitu merisaukan saya. saya takot. tinggal sendirian adalah satu perkara yang amat menakotkan.

5. lagi 4 bulan saya akan disatukan. masa, boleh tak bergerak laju2? masih boleh berharap begitu sedangkan saya masih belum melakukan apa-apa persiapan. setakat ini, saya masih lagi tercari2 pakej yang sesuai dengan harga yang berpatutan. ada dua 3 yang sudah di'chop', yang saya suka. saya tahu saya perlu mengambil tindakan segera untuk membooking, tp selagi tak pergi melihat dan berjumpa mak andam pilihan ibu saya, saya masih tak boleh nak mengambil apa-apa tindakan. Aduh, sangat takot kalau apa yang diinginkan takkan jadi yg seperti yang diharapkan? Papepun, dakpinkL telah setuju, konsep tradisional di tempat saya dan moden di rumah dia. Mungkinkah krosi tinggi itu dapat direalisasikan?? *senyum nakal. minggu ini juga saya akan pergi berkursus kawen. yey!

♥,

8 ulasan:

  1. benar, sy sokong.





    http://fitridzulkifli.blogspot.com

    BalasPadam
  2. ermmmm..
    kekekekekeke..
    blur nak komen tp nak jugak komen..
    lg 4 bulan nak kawen??
    yeayy!!
    wah saye lak yang suke
    hahhahaha
    tahniahtahniah..

    BalasPadam
  3. akak duduk sorg ke skrg?bahaya la.cepatla bulan 7 itu hehe

    kak,skrg trend kawen kerusi tinggi kan.kaler putih.cantik gak tgk hehe

    -kocha

    BalasPadam
  4. mcm2 rasa....
    rasa nak karoks pon ada *tetiberr*
    ahaks...

    notajari: all da best utk july nanti...ihiks

    BalasPadam
  5. amie dak gedik:

    kamu pun cepat la kawen juga. jgn asek bergado saja. =p

    BalasPadam
  6. kocha:
    tok smenggu ni je dok sorang.
    next wik, emi ada balik, tp ttp takot jg. =p

    yep, krosi tinggi itu sgt cantik.

    BalasPadam
  7. kokin:
    tengs kak.

    karok yuk. tp tanak kat DK. =p

    BalasPadam