17 Disember 2009

Welkambek cik bibik, haha.

selasa yg lepas ai telah diberi tugasan tok g amek anak ketiga yg telah tamat belajar.
setelah penat berosom2 dgn anak kedua, ai jg le yg akhirnya tepakse menggalas tugasan tu.
hurm, seingat ai, sekali je nye pun yg ai penah g nganto anak ketiga tu. time die daftar dulu.

sblom memulakan perjalanan, ai ke carwash. mencuci kete yg da lame sgt tak dicuci. kali terakhir dicuci & dibersihkan adelar ketika kereta ai dijage oleh dak pinkL time ai di CH. =p



then singgah isi minyak. Sewaktu membayar, ai ditegor oleh mamat minyak:
kete tu tak pulak kaler pink kan dik???


perjalanan ke tempat dituju ngambil mase 1jam jg ler. sgt ngantok hokey driving sensorang di siang2 hari. nasib bek lar lagu2 VE ado jd tukang neman ai.


setelah melalui kawasan kelapa sawit, ladang2 getah, jalan2 sunyi yg bengkak-bengkok, maka sampai la ai di politeknik merlimau, melaka. tp, bukan di sini diamnya anak ketiga. dia tak dok hostel tapi menyewa di luar.


terus la ai menuju ke rumah sewanya di Jalan MU. Bukan monceh or mancester united, tp merlimau utara hokey!


maka setelah sampai di rumah sewa anak ketiga, sesi memenuhkan barang ke dalam kete kecik ai pun bermula la. ko tgok, da mcm hape da.


iklan: meet de driver. she's so suwit kan? haha. =p


masa berpisah pun tiba. theyol ni takan jumpa lagi da. mebi akan jumpa time konvo nnt je kot. baju ijau tu adalar anak ketiga.
*dak bedua ni penah cuba tok mengenenkan ai dgn abg si budak baju pink tu uolss. nsb bek tak jadi, kalo tak mabok ai nak balik ke rumah mak mentua lalu bukit putus tu. ark ark ark.

sebelum pulang ke mantin, ai nyinggah la ke rumah nenek ai tok ngelak kene perli jarang balik kg di kendian hari. sempat juga la nyakat nenek ai:

nenek: konboi nanti bawa la mak ea.
cucu: haishh, mane bley konboi bawa mak. konboi tok org muda2 je. bawa g konvo bole.
nenek: konvo la. *mak senyum2 malu.

sesambil tu, ai juga tak lupa nyinggah kat gerai putu bambu terbaik dari ladang neh. haishh, sgt sodap putu bambunye.


then, dlm 5.30, ai pun pulang la ke mantin semula dgn membawa kereta yg sarat dgn muatan anak ketiga. haishh, ai sgt penat......

notalipscumel:
1. entri adalah sgt byk pixas sbb ai tengah testskill yg ai blaja td.
2. anak ketiga=cikbibik. dia sgt rajin & suka basuh baju. so, ai xpyh basuh baju da. yey!

♥,

6 ulasan:

  1. ceceh. testin mesting sey...bkn ko mmg suka captured sana sini ke :P

    Cik Beb

    BalasPadam
  2. cik beb:
    hahaha. =p nk testing jg.

    dakpinkP

    BalasPadam
  3. dah abes yer?? pasni carik keja la plak anak ke-3 tu yer??...ihiks, gud luck!

    BalasPadam
  4. kokin: suda abes. die skrg sedang bz mengisi borang2 jawatan kosong. haha.

    BalasPadam
  5. sume nk pink kn :P

    BalasPadam
  6. hehe. tak sume la. ade jg yg xpink kdg2.

    BalasPadam