29 September 2009

I, puasa enam & kasut sukan

sedang ai membelek2 kasut sukan ai dan menyiapkan pape yg patut tok persediaan bersukan ai (fyi, ai tak majok lg da + ai majok kan kejap je. haha), abah dok same menjoyin smbil borak2.

abah: berkasut2 ni nk g mano?
anak: g motong getah.
abah: ark ark ark. ehemmm2, kami (ibu+abah) berpose nam arini.

anak angkat muke tgok abah.

anak: tak dgr pun bgn sahur pg td?
abah: tak sahur pun. bgn, kami shake hand je kendian tdo balik smbil niat pose. *gelak gatai.
anak: oo, omputeh sungguh cara bersahur.
abah: tanak joyin ke? boleh gakberbuka bersama2 nnt.
anak: tanak la.
abah: tahun lepas tak buat. tahun ni pun tanak ke?
anak: erkkk, nnt ai buat la sendiri. skrg xboleh. timing lari. haha.
abah: oooo, bendera jopon. takpe2. ni nk bersukan balik ke?

anak angguk kepala je smbil debar2 nunggu soalan seterusnya.

abah: bilenye nk brenti? da tuo2 ni toksah la bersukan lg.
anak: da ada anak 5 nnt ai brenti la. kalo ai tuo, abah tu mudo ke?
abah: ark ark ark. membls nmpk. hurm, mcm lmbt lg je tu. sudah2 la tu. bg badan tu rehat. keje la. sukan la. skolah lg. tak penat ke?
anak: tak punn. penat lg dok rumah. kang dok ghumah asek gado then kecit ati dgn abah je. lepas tu wat muka tak becakap 5 ari. tu je la kojo ea.
abah: ark ark ark. kono layie. akakkk, takyah la bersukan lg ea?
anak: .......... *wat muka & tado respon.

♥,

5 ulasan:

  1. cam cerekarama plak...ark ark ark

    nota jari: bila la nak ganti posa nie...hehehe

    BalasPadam
  2. ark ark ark.

    notajaricumels: ain wat lps abes berpantang ni. haha. yg pasti sblom tamat syawal. =)

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam