18 Ogos 2009

Kerja Tuhan tak siapa tahu

*peyus: ai pinjam ayat tu tau. =p

1. smlm, dua 3 kali abah ulang nyanyi lagu ni:
"anak punai anak merbah,
terbang turun buat sarang,
anak sungai pun berubah, ini pula hati org,
mengapa dikenang.."

*senyum. da lama xdgr lagu tu, & da lama jg ai xnyanyi lagu tu kat rumah. ai tahu, abah mmg saje nyanyi & tujukan kat ai. sbb tu lar dia ulang 2 3 kali.

2. smlm, smlm (dua hari lepas), smbil nunggu waktu tok ai buka pose, ibu potpetpotpet sbb abah xsihat akibat makan lauk kambing + tgn abah luka akibat terkena parang time nolong keje kat surau. lukanya besar & abah x bg dr medik jahit. so, ibu la yg kene jd dr medik tok cuci luka tu. ai teringin juga nk nokok tambah potpet2 ibu tu, tp terpakse cancel kan niat & amek langkah selamat tok diamkan diri je la. sbb kalo terslh ckp nnt ai plak kene potpet2 dgn ibu.*xlarat nk dengar hokey!!

sedang ibu potpet2 tu ai prasan abah tgok & prati ai. sgt la tidak selesa ai dibuatnya.

anak: nape tgok mcmtu?
abah: saje. nk kira jerawat kat muka tu. ark ark ark. *gelak suka ati sbb tau anaknya amat sentap dgn isu jerawat+gemuk.
anak: tolong ea. muka ai tado jerawat. *tarik muka.
abah: akak..
anak: ye.
abah: sabar ea. *sayu je munyiknya.
anak: sabar utk? *pelik dgn ayat tersebut.
abah: sbr je la. kejap lg je nk bbuka da. tu lar, org sro puase penoh, ponteng2. kan da kene puase ganti sensorang. *gelak lg suke ati.
anak: *jeling sakit ati. papepun, ai kno ape yg abah maksudkan. sbr nye itu ado double meaning.
3. 3 hari je lg bulan Sya'ban akan berlalu. Tiba2 ai jadi hilang kata tok describe apa yg ada dlm hati ni. Kerja Tuhan sapa tahu kan? Terima kasih tuhan utk setiap apa yg datang dan pergi dalam hidup ai. =,(
tok semua: ai minta ampun dan maaf sekiranya ada kata yg mengguris rasa, andai ada tingkah yg mengundang nista. Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak dan selamat berpuasa.

♥,

5 ulasan:

  1. betul tu cikping, keje tuhan siapa tahu..mgkin ade hikmah nya.. amalkan baca surah yusuf ayat4 dan surah thoha ayat 39..insyaAllah dipermudahkan segalanya

    BalasPadam
  2. tengs peyus.

    *surah thoha?? erkk, tu bukan surah tok jodoh ke??

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. kocha: be strong. im wit u hokey?

    BalasPadam
  5. kita teruskan usaha kita biar ALLAH SWT tentukan takdir kita...semoga kita sama2 kuat hadapi dugaan dan cabaran dariNYA...amin

    BalasPadam