Jumaat, 17 Julai 2009

Kenapa jd mcm tu? sbb ia tanak jd mcm ni...


satu ceritera untuk dikongsi bersama.
(nape love itu tidak warna pink?)

suatu masa dahulu, seorang jejaka dan seorang gadis saling memendam rasa. masing2 tau ada rasa suka antara mereka. mereka rapat dan berkongsi segalanya. tapi, atas takdirNya, si gadis memilih insan lain untuk menjadi kekasih. si gadis tau dia telah mengecewakan hati si jejaka, tetapi dlm pada masa yg sama dia terpaksa memilih si insan itu atas kerana simpati dan ikot rasa.

walobagaimanapun, jodoh si gadis dan si insan tak sampai ke mana kerana jodoh tak panjang.
si gadis terima dan sesungguhnya dia tersiksa dgn perpisahan itu. dia juga menganggap ia balasan tuhan kerana melukakan hati org yg mengharap padanya.

dlm masa yg sama, si gadis cuba berharap agar ada sinar utk dia dan si jejaka. tapi, berita yg diterima, si jejaka sudah berpunya dan akan ke gerbang bahagia. si gadis kecewa tp dia redha. mungkin si jejaka mmg bukan ditakdirkan untuknya. segala benda dan perkara mengenai si jejaka didelete tros tmasuk ym & frenster. sbb dia tamo tau pape tentang si jejaka dan dia tamo hatinya sakit & terluka. pada si gadis, mungking Tuhan nk bagi dia rasa, apa yg ditanggung oleh si jejaka itu dlu. bile syaitan menghasut, kadang2 terdetik juga di hati si gadis agar si jejaka takan capai gerbang bahagia itu. jahat kan?

masa berlalu, hari berganti, si gadis menjalani kehidupan seperti biasa. ade ketika, rasa rendu masa bersama datang menjelma. tp si gadis pujuk hati bahawa jodoh mereka tiada. si gadis hanya mampu memandang si jejaka dari kejauhan dan tak mampu menggapainya. kadangkala, di setiap majlis, si gadis cuba tercari2 si jejaka hanya untuk memastikan si jejaka ada.

jodoh dan pertemuan tuhan yang tentukan. satu pertemuan secara kebetulan terjadi dengan seseorang. walopun berat hati si gadis untuk menerima, tp atas dorongan rakan-rakan yg tamo si gadis bersedih dan atas usaha si jejaka yang beriye, si gadis cuba buka hatinya. cube menerima segalanya walopun sedar perbezaan yang ketara antara dia dan org itu. berkali2 si gadis suarakan ketidakyakinan itu kerana tanak menyesal di kemudian hari, tetapi org itu beri semangat dan keyakinan bahawa segalanya kan baik2 saja. si gadis juga pujuk hati bahawa tidak guna untuk menanti lagi.

ingt panas smpai ke petang, rupanya hujan ditengahari. bahagia yang dirancang tiba-tiba terhenti kerana kesilapan gadis sendiri. si gadis menyesali dan cube memperbaiki, tetapi tidak diterima oleh org kerana org itu merasakan dia tersilap percaturan dan mungkin dia belum btol2 bersedia.

dan ketika itu juga, satu berita yg diterima membuatkan kisah lame terkenang semula. dan satu pengakuan yg tidak disangka buat si gadis kelu tak boleh berbicara. Si gadis tertanya, kenapa jadi mcm ni? kenapa tak jadi begitu?

......

♥,

7 ulasan:

  1. ni kisah cik ping ker...
    lain je bunyik nyer...

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. erk...sape jejake tu... si itam2 ke si ensem tu..???

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. asleenda: cite org lain.

    kocha: yup, sokong kocha 100%

    kak wa: haip, dua2 bkn. =p

    BalasPadam
  6. complicatednyer...kalo wat drama version korea sure malatop dak ping oiii...xpon wat novel...hehehe...be strong dude!

    BalasPadam
  7. kokin: akak kan teror nulih. wat la novel kak. =p

    BalasPadam